tisdag 20 augusti 2013

Väntan...

Just nu gör vi inte så mycket. Kajsa och jag sover tillsammans i "valpdelen" av huset. Går upp när resten av familjen går upp, uträttar det vi (jag) måste, igår var det ett race i o f s. Linnea hade upprop så hon kom hem tidigt. Då stressade jag till Lund för mer tik/valpfoder, fler liggunderlag till valplådan och ett nödkit med mjölkersättning omutifallatt. 

Kajsa är verkligen jättetjock. Glad men rätt orörlig. Vi kämpar med maten, att ha fler hundar hemma är inte fel.. Rutin i två dagar har varit att vara klar med arbetsuppgifterna till kl 14, sen tittar vi på Project Runway tillsammans, d v s jag tittar medan Kajsa ligger på rygg hos mig i TV-soffan med en skål falukorvsbitar i bekvämt avstånd på soffbordet. 

Jag är rejält valpnervös, inte minst då jag tror att det är ett rejält gäng därinne som vill ut. Stora kullar = tidigare födsel. Beräknad dag är söndag (den 25:e). I normalspannet räknas dag 56 som "normal". Den har vi passerat... Samtidigt som jag plågas över hur tjock och orörlig (men glad) min älskade krutburk är, desto gladare är jag för var dag hon går, för hennes och valparnas skull. 

Håll alla tummar gott folk. Lovar att vi gör allt för att detta ska bli bra. Är SÅ nyfiken på vad som gömmer sig i Kajsas mage. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar